Baju nikah yg aku nak tu

Semalam..member aku gi Jalan Masjid India...weh..die nampak baju yg aku nak tu...RM150 jer...die ckp lom tawar lagi tu...huhu..aku dah rasa nak mennagis terharu ni..mmg undur my buget btl la....tp member aku ckp..kain nyer kain batik jawa tu...xpela..aku tempah la kain satin nanti kat kak Ita..hehe..ala..banyak akak lagi la leh tempah kain jer...yg penting aku nak kain yg meleret tok nikah aku nanti...

masalah aku sekarang lak..aku nak mengajak En B tu..nak ke die gi Jalan Masjid India tu...hadoi............klu la dekat..aku gi sendirik naik bas jer..huh..kan senang..hehe..senang aku nak mengulat dari diekori oleh mata yang aku sayang tu..hehe....

tadi aku ckp kat die..aku bajet RM1k tok pakaian nikah nanti..ops...korang jgn la terkejut..sama cam En B pulak..

RM1K tu untuk

1 Baju aku..siap kain skali..
2 - Veil klu boleh nak complete mekap skali...
3-Kasut
4-Baju Melayu En B
5-Sampin..(Songket) (Xtau la klu die nak recycle barang abg die ker,tp klu leh jgn la)
6-Kasut En B

Klu leh dapat below dari bajet pon lagi bagus...kan kiter hanya membajet jer...

2 Komen kat SINI:

Unknown berkata...

mcm byk sgt je rm1k tu

for our solemnization outfit:
baju ekwan: baju melayu + samping =rm250(beli baju siap kat wisma yakin)
songkok = rm45
butang baju = rm12, beli murah je
maka, baju dia rm307 je

kasut pakai je kasut sedia ada. yang cuma dia pakai sekali untuk konvo

for me:
kain chiffon tu rm12/meter = rm48
satin = rm8/meter = rm32
upah jahit =rm70 sebab lining kan
veil = rm98
rantai 3 serangkai = rm80

so baju i = rm328

kasut nikah pakai sekali untuk sanding rm80 beli kat vincci

lebih kurang dalam rm700++ je
masih boleh save another rm300 tu
boleh buat top-up beli cincin ke
pape ke

Miza berkata...

tul gak tu...xpe...xpe...nanti kiter discus tok next episode