Tolong la fahami aku

Kes 1 :

Sebelum kenal ngan En B, aku kapel ngan Awal..xde la lama adala dlm sthun lebih..tp famili aku kenal die gak la..sebab die penah datang umah aku bawak famili die. Dan pernah sekali citer pasal die terkeleuar dari mulut mak aku sampai mak aku cakap.... " klu ko masih ngan awal dah lama ko kawin,tah2 dah beranak pinak" kes ni pasal mak suh abah tutp kolam ikan die..pastu abah xnak sebab nak bagi cucu die main2 kat kolam ikan tu..tp disebabkan mak aku bebel jer abah aku tutup jugak akhirnyer..
** Aku sangat sedih dengar mak aku cakap camtu..terbayang2 kat mata kau ni muka En B..tp B dah jadi bakal menantu yang paling mak syg sekarang


Kes 2 :

3 bln sebelum aku tunang abah aku gi KL..kenduri abg sepupu aku Faizol..nasib baik abah gi minggu tu..rupanya minggu depan selepas kenduri rombongan meminang dari KL nak datang umah aku...jadi masa tu la diorg tanya abah pasal aku..so abah jawab aku dah ada kawan..ape2 hal abah suh si lelaki tanyer aku sendiri

malam tu mak aku tanyer la aku..ada org nak meminang..nak ker..so aku jawab dengan baik klu die btl2 nak..suh die tepon aku..tujuan aku bukan ape..nak terangkan sendiri pasa die..lelaki tu biar aku panggil die kat sini sebagai Boy..disebabkan die x call aku...so aku ignore kan jer dengan benda2 ni..sebab aku bukan nak kat die..cuma biarla menolak tu dengan cara terbaik ye x.

Tp yg x bestnyer adik beradik Faizol termasuk Pak Ngah n Mak dan Ngah aku selalu cakap pasal budak Boy ni.Aku bengang la..bile citer2 " ala...boy..budak yang nak meminang si angah tu.." tu la ko..ada orang nak..ko xnak..klu x dah lama ko kawin"dan mcm2 lagi

Ulasan : aku mmg xleh menerima sesiapa lagi dalam hidup aku...hidup aku hanya dipenuhi dengan nama Mohd Shahril. Biar die xada apa2..dari die "0" sampai die baru nak mula bertapak sekarang.Dalam hidup ni aku rasa aku dah curahkan segala pengorbanan demi cinta aku pada die..aku sendiri yang membantu die dibelakang..Aku nampak dari mula die bertatih sampai die berjalan..aku hanya mampu pimpin tangan die selama usaha ni...

Aku dah x mampu lagi dengar2 ucapan tu...ada lagi 7bln lebih..jgn ingat aku x sedih..yang baru bertunang dah lama kawin..kawan baik aku..tunang smggu selepas aku..sekrang dah ngandung anak pertama..lgi 2 3 bln bersalin la..

Xkan aku nak paksa die..xkan aku nak stress kan die walaupon hati aku meronta2.aku yang tau sedaya mana die...cuma kadang2 bile aku kerap bertanya die anggap aku paksa die..Xpela..mgkin die salah paham pertanyaan aku

BUAT MEREKA2 YG SUKA MENGATA :

Hentikan la semua ni..mmg aku diam..mmg aku senyum..korang xpaham hati aku menagis sebab En B. Korang kena paham jodoh pertemuan ditangan tuhan..jadi aku tak nampak jodoh aku pada org2 yang korang ckp tu..aku ada pilihan sendiri..xkan korang jer nak kawin ngan pilihan korang..biarpon sape die..biar aku yg tentukan hidup aku..aku nak habiskan sisa hidup aku dengan org yang terlalu menyayangi aku tu..org yg terlalu banyak berkorban untuk aku..


BUAT EN B :

Andai syg terbaca entry khas hani ni...biar apa pon terjadi..biar ape pon org cakap..biar siapapun B, biar B xada apapun....hani setia..hani ttp tunggu B selagi hani termampu.dan hani akan bantu b selagi terdaya...juga akan mencintai b selagi benafas.selagi B masih ikhlas pada hani..selagi B perlukan hani..selagi syg mampu tok kasihi hani dan ingat setiap pengorbanan hani..juga hani akan ingat tiap2 pengorbanan B..Betapa B berusaha tok yang terbaik..untuk Hani, untuk keluarga antara kita, juga keluarga yang bakal kita bina....Hani sayang b..

2 Komen kat SINI:

penyepit baju berkata...

sabar yerr.saye juge penah melalui sume ni.family x-bf saling mngenali dgn family sy.tp dh xde jodoh kn.mak siap bg buku soh buat smbhyg istikharah.klo x taw nk buat pilihan,mintak ngn Allah.isnyaAllah,segalanya akan dipermudahkan..

psl tunang tu,cube bg dia mase.mungkin dia tgh cari 'sesuatu' dlm hidup dia.bg dia masa dan ruang.yg penting,kamu brsabar yer darling!

NAZLIANA SI CUTE berkata...

ingt lelaki tak suka di paksa2 taw..biar diowng wat dgn rela hati..kita leh bagi kiasan jer la..