Baju Nikah Telah Ditempah

1 lafaz syukur x terhingga akhirnya bermula sudah proses persediaan untuk majlis aku nanti.. Ahad lepas bertemankan En B, aku telah ke rumah tukang jahit merangkap mak andam dan sebagainya untuk menempah baju nikah..Biar aku ceritakan disi modal aku sangat murah..tiada kain ber "net" tiaada kain berlabuci, tiada juga kain bermanik.

Hanya kain Chiffon berharga RM5.80/M dan kain Satin lembut beharga RM8.98 sahaja.

Baju : RM5.80 x 2.25 = RM13.05
Lining : RM5.80 x 1 = RM5.80
Kain : RM 8.98 x 2.5 = 22.45
Jumlah : RM 41.75
ha...murah kan..bukan aku kedekut...tapi aku sangat meminati kain chiffon tersebut..dah puas aku carik kain yg sama belabuci @ bermanik..tapi x jumpa..sudahnyer kain ini jadi pilihan..nanti, gigih la aku untuk menjahit manik dan sebagainyer..hehe
Design juga sangat simple...kurung moden biasa...cuma tangan sedikit kembung..manakala kain pula..meleret sedikit. Aku harap Kak Ita akan gigh menjahit..hehe..aku nak amik 1 Nov ni..xsabar aku nak ambik,dan harap2 dalam masa 4 bulan ni..badan aku mantain..hehe

0 Komen kat SINI: