Kerja Kawin umah En B

Lama sudah aku x mengupdate blog aku..tiada Entry tambahan mahupon gambar yang berkaitan..kerana seperti yang anda sedia maklum..umah En B aku telah mengadakan walimah urus nyer pada hari ahad yang lepas..dan aku yang dari keturunan melayu ni pon masuk la mengadap keturunan Jawa En B yang mengajar aku banyak benda..dah kire2nyer aku cam jadik pelancong la...erm..agak unik..tp disebab kan badan aku plak yang x sihat..so banyak aktiviti yang aku x dpt pegi..dan aku sangat rasa x aktif...

Ada masalah percakapan dan bahasa sikit antara aku dan sesedara En B sebab aku x paham sangat bahasa dan percakapan dieorg...aku rasa agak kaku dan malu sendiri..aku x paham..dan En B sendiri mmg xpernah terniat untuk mengajar aku bahasa jawa..kata die...belajar sendiri..nanti lama2 tau sendiri..Ermm mgkin En B xsedar yang aku bkn dikelilingi oleh golongan kaum kerabat die..dan mgkin x perasan yang aku sebenarnya berkecil hati dan sebolehnya sangat tidak mahu bergaul dengan ahli keluarga die..sebab nya AKU X PAHAM ape yg diorg ckp..adakah diorg bercakap ngan aku??..adakah diorg sebenarnyer mentertawakan aku?? sampai aku pernah di "bahasakan" oleh pak cik En B sendiri " ko belajar la bahasa jawa miza"... Eh lupa ker die...aku nak belajar ngan sape..ngan mak aku?? abah aku?? adik ?? org kg aku??? semua melayu.....dari manakah harus aku belajar???aku x paham ape sebenarnyer niat En B ...Sama ada die nak aku ditertawakan @ ape sebenarnya..xpe..la.." amiza sila lah bertahan dan kuatkan semangat anda"

pernah aku bawak pulang ke kg En B aku tu.nenek sedara aku cakap Banjar dengan die...aku tau die xpaham...xku cuba jadi tunang yang terbaik..kerana aku xnak die tercengang2 bila die tanya..aku dah rasai dan aku xnak die rasai...tp kenapa la die xpaham naluri aku ni...susanye la... ye..

opss...berbalik kepada tajuk...Abg En B menggunakan merah sebagai warna tema nya.."merah yang aku nak tu.."huhu..sangat sedih memandang kaler itu.." tp aku akan buat kaler yang sama jugak nanti...aku x pedulik..pelamin yang sangt cantik dari hasil tangan En Samsir..mmg lawa..dan aku sangat berkenan..huhu...disebabkan aku x bawak kamera...aku x dapat la nak tunjukkan gambarnyer..nanti lah,,klu ada...akan aku update kan

kenduri bermula dari hari khamis...itu baru rewang jer.belum lagi yang sebelum2nyer...dan aku dapat rasakan kepenatan yang dialami oleh emak En B...klu mak aku mesti dah x larat nak jalan lak tu...dan malam tadi ialah penutp..makan2 di pantai Jeram bersama keluarga..kira2 20orang termasuk adik beradik En B.

Oh yer...Ain dah "berisi"....hehe..tahniah yer



0 Komen kat SINI: